Skip to main content

Upptäck de nya och förbättrade Daikin ID-funktionerna

För ett tag sedan introducerade vi den nya Daikin ID-plattformen, vilket ger dig tillgång till vår kundportal, Daikin E-Commerce, Stand By Me, Selection Software och så mycket mer. Nu har vi några spännande nya funktioner att dela med dig.

Vad?

bg-image

Vad är nytt?

Njut av friheten att hantera din egen profil, tilldela roller och mycket mer i den delegerade administratörskonsolen.

  • Tilldela delegerade administratörer på din profil
  • Lägg till anställda till Daikin-portalerna
  • Uppdatera medlemmars information såsom personlig information (namn, e-postadress, roller)
  • Få lätt tillgång till all nödvändig information om produkter, beställningar, fakturor etc.
  • Visa applikationer och länka till dokumentation

Fördelar

bg-image

Fördelar

Använd administratörskonsolen för att optimera ditt interna arbetsflöde.

  • Njut av att ha alla fakturor, beställningar, offerter, rapporter och mer på ett ställe
  • Arbeta mer effektivt tack vare administrationsåtkomst för alla anställda
  • Effektivisera och fördela arbetsuppgifter genom att fritt justera administratörsroller

 

FAQ

Daikin ID och ansökan

Det finns fyra olika roller med olika behörigheter:

  • Delegated Admin: Full tillgång (inklusive tilldela behörigheter till lokala användare)
  • Invoice Management: Tillgång till att hantera fakturor, order och offerter
  • Order Management: Tillgång till att hantera order och offerter
  • Quotation Management: Tillgång till att hantera offerter
  • (Blank): Bastillgång, titta men ibte hantera

   

Tänk på att endast Delegated Admin kan lägga till nya användare.

  • Gå till administratörskonsolen.
  • Sök efter den använadre du vill hantera behörigheter för i medlemslistan.
  • Välj användare för att öppna personlig information.
  • Klicka på skiftnyckelikonen (= 'hantera') till höger.
  • Tilldela lämpliga roller genom att kryssa i motsvarande kryssrutor.
  • Klicka på "Spara" eller x-ikonen till höger för att avbryta.

Tänk på att endast Delegated Admin kan hantera användare.

  • Gå till administratörskonsolen.
  • Klicka på knappen "Bjud in användare" i medlemslistan.
  • Fyll i personuppgifterna.
  • Välj en roll.
  • Klicka på pilen för att välja språk.
  • Klicka på "bjud in via e-post" eller "bjud in via SMS" (detta fungerar bara om alla obligatoriska fält är ifyllda).

Tänk på att endast Delegated Admin kan hantera användare.

  • Gå till administratörskonsolen.
  • Sök efter den användare du vill ta bort i medlemslistan.
  • Välj användare för att öppna personlig information.
  • Klicka på raderingsknappen i det övre högra hörnet (papperskorgsikonen)
  • Du får ett popup-meddelande. Klicka på "bekräfta".
  • Den här användaren har nu tagits bort från din organisation och B2B-applikationer.

 

 

Tänk på att endast Delegated Admin kan hantera användare.

  • Gå till administratörskonsolen.
  • Sök efter den användare du vill ta bort i medlemslistan.
  • Välj användaren för att öppna personlig information.
  • Använd skjutknappen i det övre högra hörnet för att avaktivera en användare.

 

För närvarande kan man inte bjuda in nya användare via SMS.

Hitta närmaste återförsäljare

Kostnadsfritt hembesök

Behöver du hjälp?

Läs mer

Behöver du hjälp?

Garantiregistrera din produkt

Gäller garantin på din produkt?

Behöver du hjälp?

Behöver du hjälp?