Se till att din mobila enhet är ansluten till samma nätverk som din enhet är ansluten till. Det är även rekommenderat att begränsa nätverksutrustningarna mellan den mobila enheten och enheten eftersom det kan störa registreringen.

Appen använder mDNS (Bonjour/ZeroConf) för att upptäcka enheten. I sällsynta fall kan mobila enheter med Android inte hitta enheter framgångsrikt. Se till att Android-enheter har de senaste OS-uppdateringarna, starta om dem och kontrollera igen.


Om denna lösning inte åtgärdar problemet kan du prova att lägga till enheter genom att manuellt ange nätverksgatewaens IP-adress i appen. Men prova endast detta när automatisk registrering inte fungerar.
Gör följande i appen:
1) Navigera till "Lägg till enhet"
2) Välj överflödesmenyn i övre högra hörnet
3) Ange IP-adress till nätverksgatewayen (kan t.ex. hittas i DHCP-listan in din router)
4) Bekräfta
Om du har engett rätt IP-adress ska appen nu kunna hitta dina enheter.


Om adressen som du angav inte ger något resultat visas följande skärm.

Om allt annat misslyckas måste du se till att din router och mobila enheter stöd användningen av WebSocket.
Du kan kontrollera detta genom att gå till:
- www.websocket.org/echo.html
- kör echo-testet
Om testet misslyckas, kolla med tillverkaren av din mobila enhet/router hur websockets kan stödjas.
När WebSocket stöds, prova att starta om enhetens nätverkgateway, routern och den mobila enheten och prova igen.