Skip to main content

Behöver du hjälp med din Daikin-produkt?

Vi är med dig varje steg på vägen. Upptäck vår garanti och praktiska support.

 En Daikin servicetekniker byter köldmedium i en luftvärmepump

Våra tjänster

Daikin-produkt familj tillsammans

Garanti

Daikin erbjuder omfattande garantier och upp till 18 års trygghet med tilläggsförsäkringar. Till det kommer expertsupport närhelst du behöver det.  Ett bekymmersfritt ägande som ger dig lugn och ro.

Daikin-produkt familj tillsammans

Underhåll

Ge din Daikin-produkt den omsorg den förtjänar. Spara pengar, förläng produktens livslängd och njut av varaktig lugn och ro.

Tjänsten Daikin Stand By Me

Stand By Me

Allt du behöver veta om dina Daikin-produkter och våra exceptionella supporttillval på en enda lättillgänglig plattform. Du kommer att ha våra experter vid din sida i många år framöver.

Daikin Apps – ett uppkopplat hem

Appar och anslutningar

Våra unika appar och plattformar har utformats för att vägleda dig i varje steg på din kundresa med Daikin. Styr dina värmepumpar på distans, organisera din support och få hjälp när som helst, allting med en enda knapptryckning.

Teknisk support på plats

Teknisk support

Daikins produkter är byggda för att hålla länge. Om du behöver hjälp i framtiden finns våra servicetekniker alltid där för dig. Reparation på plats är tillgängligt för hela vårt produktsortiment.

Daikin support – kundtjänst

Våra återförsäljare

Vårt nätverk av pålitliga och kvalificerade återförsäljare sätter standarden för professionella installationstjänster, som överträffar dina förväntningar.

Sugen på att läsa mer?

Mer information

De allra flesta Daikin-återförsäljare utför service och underhåll. 

När du köper en enhet från Daikin kommer din installatör att föreslå ett underhållsavtal. Din installatör har 18 månader på sig att erbjuda dig detta underhållsavtal. Om installatören inte gör det inom perioden, kan du via vår Stand By Me-plattform teckna ett underhållsavtal från Daikin.

Vi föreslår att du kontaktar din Daikin-återförsäljare för alla typer av åtgärder. Om de inte erbjuder den hjälp du behöver, kontakta ditt lokala Daikin-kontor för mer information.

Genom att registrera din värmepump på Stand By Me aktiverar du den fulla garantin. Därför ar det viktigt att registrera din värmepump och det måste ske senast 4 veckor efter installation.

Dessutom får du tillgång till information om din produkt och ha dina uppgifter om garanti och servicepartner tillhands online. Vi strävar ständigt efter att förbättra de tjänster som Stand By Me-plattformen erbjuder våra kunder. Vi behöver dina kontaktuppgifter och lite information om din produkt, för att ge högkvalitativ support och förbättra kommunikationen mellan dig och din servicepartner.

Onceta finns där appar finns, nämligen i App Store och Google Play. Om du använder en Apple-enhet, går du till App Store, eller tryck på Google Play-ikonen om du använder en Android. Tryck bara på "sök" och skriv Onecta för att hitta appen. Tryck sedan på ikonen för att ladda ner den till din enhet. När den är installerad, öppnar du Onecta-appen och vips så är du igång.

Du kan registrera din produkt genom att använda registreringsknappen på Stand By Me-webbplatsen. Detta öppnar en popup-skärm där du kan ange en e-postadress och ett lösenord för att skapa ett konto och sedan fylla i dina återstående uppgifter på de följande skärmarna.
När detta är gjort kommer ett bekräftelsemail att skickas till den epostadress du angett. När du har validerat din e-postadress (genom att klicka på länken i e-postmeddelandet) kommer du att omdirigeras till Stand By Me för att starta din registreringen av din installation.
Om du loggar in via sociala medier behöver du inte validera din e-postadress. Istället måste du logga in när du har slutfört registreringsflödet på popup-skärmarna.

Hittar du inte vad du söker?