Skip to main content

Teknisk support

Daikins produkter är byggda enligt högsta standard, men om du behöver hjälp i framtiden finns våra återförsäljares servicetekniker alltid där för dig. Reparation på plats är tillgängligt för hela vårt produktsortiment.

Teknisk support

Våra certifierade installatörer kan våra produkter utan och innan

Ikon i form av en man

Våra installatörer har fått adekvat utbildning för att hitta en lösning på alla problem

Ikon för fingerknäppning

Vi ser till att din enhet fortsätter att fungera så effektivt som möjligt

Kalenderikon

Daikin-experter vid din sida

Våra godkända återförsäljare är din förstahandskontakt vid reparationer. De är otroligt erfarna och kan ringa till Daikins tekniker vid behov av stöd. En väl fungerande värmepump innebär högsta effektivitet och största besparingar, för både miljön och din plånbok.

En Daikin-expert förklarar installationen

Mer information

Daikins system är säkra, pålitliga och lätta att använda, men om du upptäcker en felkod på din enhet, kontakta omedelbart din certifierade installatör. De hjälper gärna till att lösa eventuella problem du kan ha och få ditt system att fungera igen mycket snabbt.

Ja, din certifierade återförsäljare är din förstahandskontakt för service och reparationer. Om de inte erbjuder service eller reparationer kan du kontakta Daikin, som ger dig en lista över installatörer som kan utföra reparationer på din enhet.

Ja och nej. Om problemet täcks av garantin är reparationen kostnadsfri. Men om det är ett problem utanför garantivillkoren, inkluderas inte reparationskostnaderna. Grundförutsättningen för att reparationer ska ingå är att din värmepump är registrerad i Stand By Me så att full garanti är aktiverad.

Daikin arbetar med betrodda och certifierade installatörer i din närhet. Gå till vår Återförsäljarsida, där kan du välja mellan att använda den interaktiva kartan för att hitta din närmaste Daikin-återförsäljare eller låta Daikin hitta den lämpligaste till just ditt projekt. De kommer att boka in ett hembesök för att diskutera ditt projekt och förstå dina behov, innan de föreslår den bästa lösningen för dig. 

Vi föreslår att du kontaktar din Daikin-återförsäljare för alla typer av åtgärder. Om de inte erbjuder den hjälp du behöver, kontakta ditt lokala Daikin-kontor för mer information.

Man som använder en app för att styra sin värmelösning

Appen Onecta

Förutom att styra ditt inomhusklimat från var som helst, kan du också använda Onecta-appen för att komma i kontakt med Daikin för hjälp, reparationer eller råd. Klicka bara på knappen ”Begär hjälp”.